e-mærkets nye add ons

Forbrugerne efterspørger åbenhed og ærlighed, når de handler. Med e-mærkets add ons, sender du et stærkt signal til dine kunder om, at du garanterer dem en tryg handel og fortjener deres tillid.

Vi ved, du ikke har noget at skjule, så hvorfor ikke bare vise, hvor dygtig du er, med ærlig data de kan stole på.

*Kun for medlemmer. For at benytte kunde- og fragtscoren skal webshoppen være e-mærket.
Bliv medlem her.

Kundescore – Kom tættere på kunderne

Din kundescore går fra 0-10, og er baseret på feedback fra dine kunder – og kun dine kunder. Alle bliver spurgt – både de særligt sure og de særligt glade. Ingen prosa, brok og personlige holdninger – kun svar på et simpelt spørgsmål: Er du tilfreds eller utilfreds?
Prøv kundescoren gratis i 3 måneder (for medlemmer)

Fragtscore – Øg din effektivitet

Din fragtscore viser i procent, hvor stor en andel af dine ordrer, du afsender inden for 24, 48 eller 72 timer. Samtidig giver vi dig et dag-til-dag overblik over de ordrer, du skal have ud af døren for at opretholde dine fragtscore. Du vil opleve, at det effektiviserer måden, du driver din shop på, og skærper din konkurrenceevne.
Prøv fragtscoren gratis i 3 måneder (for medlemmer)

Hvad koster det?

Antal ansatte Kundescore Fragtscore Kundescore + fragtscore
0-4 149,- 149,- 269,-
5-24 249,- 249,- 449,-
25-99 349,- 349,- 629,-
100-250 449,- 449,- 809,-
Over 250 549,- 549,- 989,-

Priserne er pr. mdr. ekskl. moms og gældende fra den 31.05.2016

Spørgsmål?

Vi har samlet en liste af ofte stillede spørgsmål herunder. Kan du ikke finde svar dér, er du meget velkommen til at kontakte os på tlf: +45 44 85 85 90

FAQ - Generelt

Generelt om e-mærkets add-ons

Spm: Hvad koster det, at benytte e-mærkets add-ons?
Svar: Prisen afhænger af størrelsen på din webshop. For de mindste butikker er prisen 149 kroner om måneden per tilkøb. Derudover er der en samlerabat, hvis du vælger både kunde- og fragtscore.

Spm: Får jeg rabat, hvis jeg tilmelder flere shops?
Svar: Ja, vi giver dig 25% på shop nummer to og 50% på alle butikker, du efterfølgende tilmelder en eller flere add-ons til e-mærket. Rabatten fratrækkes automatisk, når du tilmelder dig via Mit e-mærke.

Spm: Hvor lang tid er jeg bundet, når jeg tilkøber e-mærkets kunde- eller fragtscore?
Svar: Alle add-ons kan opsiges med en måneds varsel til udgangen af en måned. Dvs. løbende måned + 30 dage.

Spm: Hvordan kommer jeg i gang med at benytte kunde- og fragtscoren?
Svar: Du skal logge ind via Mit e-mærke, som du finder øverst til højre på denne side. Efter du har registreret dig som bruger, er du klar til at igangsætte din gratis prøveperiode. For at benytte kunde- og fragtscoren kræver det, at du er en e-mærket webshop. Bliv medlem her

Spm: Påvirker widget’en loadtiden af min webshop?
Svar: Den nye widget har en minimal indflydelse på loadtiden af din webshop. Widget’en loader i baggrunden, og bliver først vist, når shoppen er færdig med at loade. Desuden er scriptet komprimeret og vores server optimeret for netop at nedbringe loadtiden.

Spm: Er mine data sikre?
Svar: Både din shops og dine kunders data er i sikre hænder. Al information udveksles SSL krypteret og opbevares krypteret. Vi opdaterer desuden løbende vores systemer med de seneste sikkerhedsopdateringer, ligesom vi konstant overvåger vores servere for eventuelle sikkerhedsbrister.

Spm: Jeg har brug for hjælp, hvad gør jeg?
Svar: Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage fra 9-15. Så oplever du problemer, eller har du spørgsmål til e-mærkets add-ons og systemerne bag, så skriv til support@emaerket.dk eller ring til os på 44858590.

Spm: Generelle undtagelser til e-mærkets fragt- og kundescore
Med henblik på at kunne vise forbrugerne de mest nøjagtige og brugbare beregninger af både kunde- og fragtscoren, samt for at undgå de væsentligste fejlkilder i målingen af disse, har vi identificeret en række årsager (se herunder), der kan ekskludere en ordre fra fragtscoren eller annullere udsendingen af en bedømmelsesopfordring.

Årsager der kan være med til at ekskludere en ordre fra fragtscoren:

  • Manglende dækning på kundens betalingskort
  • Track & trace kan påvise, at en ordre registreret som for sent afsendt blev afsendt til tiden
  • Kunden henvendte sig selv for at annullere ordren
  • Kundens ordrenotat forsinkede/forhindrede ekspeditionen
  • Kunden henvendte sig selv for at få udskudt ekspeditionen
  • Ordren blev erstattet/sammenlagt med en anden ordre
  • Ordren var kreditkortsvindel
  • Ordren var en testordre
  • Ordren indeholder forudbestilte varer
  • Webshoppen skilter med ferie eller anden årsag til udskudt ekspedition
  • Ordren betales via bankoverførsel, og kan dermed først ekspederes når betalingen er modtaget.
  • De bestilte varer er i shoppen angivet som værende “ikke på lager”.

Årsager der kan diskvalificere fra udsendelse af en bedømmelsesopfordring:

  • Manglende dækning på kundens betalingskort
  • Ordren blev erstattet/sammenlagt med en anden ordre
  • Ordren var kreditkortsvindel
  • Ordren var en testordre

 

FAQ - Kundescore

Kundescore

Spm: Hvad er e-mærkets kundescore?
Svar: Kundescoren går fra 0 til 10 og udregnes på baggrund af forholdet mellem antallet af tilfredse og utilfredse bedømmelser. Kun de kunder, der har bedømt deres købsoplevelse tæller med, og alle kunder spørges på samme måde.

Spm: Kan alle webshops benytte kundescoren?
Svar: e-mærkets kundescore er kun for webshops, som er certificeret til at benytte e-mærket. Er din webshop det ikke allerede, kan du oprette dit medlemskab her og sætte gang i certificeringsprocessen allerede i dag.

Spm: Hvordan udregnes kundescoren?
Svar: Den præcise score findes ved at dividere antallet af positive anmeldelser med den samlede bedømmelsesmængde. Herefter ganges der med 10, da scoren ellers ville gå fra 0 til 1. Her er to eksempler:

Webshop A har 137 bedømmelser, hvor af alle er positive
((137-0)/137)*10 = 10

Webshop B har 137 bedømmelser, hvoraf 120 er positive og 17 er negative
((137-17)/137)*10 = 8,8

Spm: Kan jeg stoppe med at vise min kundescore, hvis jeg ikke er tilfreds med den?
Svar: Ja. Du kan til enhver tid afmelde kundescoren. Det gør du på medlemsportalen Mit e-mærke. Dog vil kundescoren fortsat fremgå af din certifikatside i de efterfølgende 12 måneder, ligesom der også går 12 måneder, før du igen kan tilmelde dig og vise kundescoren på din webshop.

Spm: Hvor længe tager det at integrere e-mærkets kundescore på min webshop?
Svar: For langt de fleste shopsystemer er det hurtigt klaret. Herefter er det op til dig, hvornår du ønsker at vise scoren på din webshop sammen med dit e-mærke.

Spm: Hvordan integrerer jeg kundescoren på min webshop?
Svar: Det er nemt. Se hvordan i videoen her.

Spm: Kan jeg selv eller andre manipulere med min kundescore?
Svar: Systemet bag kundescoren sikrer, at det KUN er personer, der har gennemført en handel hos dig, som får tilsendt en bedømmelsesopfordring. Og bedømmelsesopfordringen kan kun besvares én gang. Derudover er der opsat en række kontrolfunktioner, der sikrer, at der ikke efterfølgende, kan foretages ændringer i allerede registreret data. Systemet vil således afsløre gentagne forsøg på datasvindel, der efterfølgende vil blive sanktioneret.

Spm: Kan jeg få frataget mit e-mærke, hvis jeg har en dårlig kundescore?
Svar: Din kundescore har ingen betydning for hverken suspension eller fratagelse af dit e-mærke. Reglerne for fratagelse af e-mærket fremgår af de betingelser, du accepterede, da du ansøgte om e-mærket. Dem finder du bl.a. på e-mærkets hjemmeside.

Spm: Overvåger e-mærket min kundescore?
Svar: Din kundescore har ikke betydning for dit generelle medlemskab hos e-mærket. Derfor holder vi ikke øje med, om din score er høj, lav eller derimellem.

Spm: Hvad sker der, hvis jeg fjerner kundescoren fra min webshop?
Svar: I Forbrugerombudsmandens retningslinjer for indsamling af brugerbedømmelser fremgår det, at en anmeldelse ikke må fjernes på formidlerens initiativ før der er gået ét år. Derfor vil din score fortsat fremgå på den certifikatside, der viser, at din webshop er godkendt til at benytte e-mærket – Også selvom du fjerner scoren fra selve shoppen. Når kundescoren fjernes påbegyndes desuden en karensperiode på 12 måneder. I denne tidsperiode har du ikke mulighed for at vise din kundescore på shoppen, ligesom du ikke kan indsamle bedømmelser fra dine kunder.

Spm: Kan mine kunder ændre en tidligere afgivet bedømmelse?
Svar: Det ikke muligt at redigere eller slette sin anmeldelse. Vi ser det som afgørende for kundescorens gennemsigtighed og troværdighed, at den erhvervsdrivende ikke kan ”belønne” sine kunder for at ændre eller fjerne negative bedømmelser, hvilket er i overensstemmelse med Forbrugerombudsmandens retningslinjer på området.

FAQ - Fragtscore

Fragtscore

Spm: Hvad koster det, at benytte e-mærkets add-ons?
Svar: Prisen afhænger af størrelsen på din webshop. For de mindste butikker er prisen 149 kroner om måneden per tilkøb. Derudover er der en samlerabat, hvis du vælger både kunde- og fragtscore.

Spm: Kan alle webshops benytte fragtscoren?
Svar: e-mærkets kundescore er kun for webshops, som er certificeret til at benytte e-mærket. Er din webshop det ikke allerede, kan du oprette dit medlemskab her og sætte gang i certificeringsprocessen allerede i dag.

Spm: Hvad er e-mærkets fragtscore?
Svar: Fragtscoren viser i procent, hvor stor en andel af dine kunders ordrer, du afsender inden for 24, 48 eller 72 timer. Hvilken tidsfrist, der bliver vist på din webshop, er helt op til dig.

Spm: Tager fragtscoren højde for ordrer lagt i ferieperioder og weekender?
Svar: Ja, og systemet bag giver dig samtidig et dag-til-dag overblik over de ordrer, du skal have ud af døren for at opretholde eller forbedre din score

Spm: Har forudbestilte varer en negativ effekt på min webshops fragtscore?
Svar: Forudbestilte varer, som eksempelvis et computerspil der udkommer en bestemt dag, kan naturligvis ikke afsendes inden for hverken 24, 48 eller 78 timer. Derfor kan du i systemet bag fragtscoren kategorisere enkelte varer som forudbestillinger og angive, hvilken dag varen reelt kan afsendes. Disse varer tæller ikke med i din shops fragtscore.

Spm: Hvor længe tager det at integrere e-mærkets fragtscore på min webshop?
Svar: For langt de fleste shopsystemer er det hurtigt klaret. Herefter er det op til dig, hvornår du ønsker at vise scoren på din webshop sammen med dit e-mærke.

Spm: Hvordan integrerer jeg fragtscoren på min webshop?
Svar: Det er nemt. Se hvordan i videoen her.

Spm: Kan jeg få frataget mit e-mærke, hvis jeg har en dårlig fragtscore?
Svar: Din fragtscore har ingen betydning for hverken suspension eller fratagelse af dit e-mærke. Reglerne for fratagelse af e-mærket fremgår af de betingelser, du accepterede, da du ansøgte om e-mærket. Dem finder du bl.a. på e-mærkets hjemmeside.

Spm: Overvåger e-mærket min fragtscore?
Svar: Din fragtscore er har ikke betydning for dit generelle medlemskab hos e-mærket. Derfor holder vi ikke øje med, om din score er høj, lav eller derimellem

Spm: Kan jeg selv eller andre manipulere med min fragtscore?
Svar: I systemet bag fragtscoren er der indbygget en række kontrolmekanismer, der sikrer, at systematisk forsøg på at manipulere med scoren, vil blive opdaget. Gentagne forsøg på datasvindel, vil således bliver opdaget og sanktioneret.

FAQ - e-mærke widget

e-mærke widget

Spm: Hvad vil det sige, at e-mærket nu er en widget?
Svar: Hvor e-mærket tidligere blot var en billedfil, kan det nu også fås som en såkaldt widget – en lille tilføjelse til din webshops kildekode. Dette skifte gør det muligt for dine kunder at interagere med mærket og langt nemmere for dig at synliggøre de mange fordele der er ved at handle på din webshop. Fra køberbeskyttelse på 10.000 kroner til hjælp fra e-mærkets jurister.

Spm: Er sikkerheden bedre med det nye e-mærke?
Svar: Ja, det er en af de væsentligste årsager til, at vi har udviklet den. Det bliver nemlig langt nemmere for forbrugerne at verificere, om e-mærket nu også er ægte. Samtidig kan vi bedre styre uberettiget brug.

Spm: Hvad er der ellers af fordele ved skiftet væk fra e-mærket som billedfil?
Svar: Udover den øgede sikkerhed ved e-mærkets widget øger det også gennemsigtigheden på din webshop og bringer dig tættere på dine kunder. Samtidig giver widgeten mulighed for, at du kan udvide med e-mærkets kunde- og fragtscore, der i endnu højere grad synliggør, hvor godt du gør det.

Spm: Hvordan kommer jeg i gang med at bruge den nye e-mærke widget?
Svar: Alt, hvad du skal bruge for at få det nye e-mærke på din webshop, finder du ved at logge på medlemsportalen Mit e-mærke og klikke på knappen ’Administrer widget’ på forsiden. Her finder du, udover selve koden du skal bruge, også implementeringsguides til de største shopsystemer.

Spm: Må jeg ikke længere benytte e-mærket som billedfil?
Svar: Jo, i e-mærkets markedsføringspakke finder du fortsat en række udgaver af e-mærket som billedfil. Dem kan du frit benytte de steder på din shop, hvor widgeten ikke er nok, eller i din markedsføring – Eksempelvis på Facebook, i din mailsignatur eller på siden af den bus, hvor du reklamerer for din webshop.

Spm: Bestemmer jeg selv hvor på siden, jeg placerer min widget?
Svar: Om din widget skal vises i højre eller venstre side af din webshop, er helt op til dig. Samtidig er det helt frit, hvor højt eller lavt den skal placeres på din side.

Spm: Har jeg mulighed for at ændre på farvevalg og design af mit e-mærke?
Svar: Ja, du kan skifte mellem farverne blå og sort og mellem en stor og en lille udgave af din widget. Derudover vil der løbende blive arbejdet på nye muligheder, som matcher den feedback og de ønsker, vi modtager fra de e-mærkede webshops.