Læs om vores brug af cookies og persondatapolitik på business.emaerket.dk:

Cookies

Hvad er cookies?

Cookies er små stykker data, der gemmes på din computer, når du besøger en hjemmeside. Cookies bruges blandt andet til at registrere din færden, mens du er på hjemmesiden og huske dig, hvis du vender tilbage. Oplysningerne, som registreres, kan for eksempel bruges til statistik, til at forbedre brugeroplevelsen. En cookie er ikke et program og kan ikke indeholde virus.

Sådan anvender vi cookies

På business.emaerket.dk anvender vi cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Teknisk nødvendige cookies

Indholdet på business.emaerket.dk er lagret og administreres gennem WordPress CMS. WordPress sætter cookies, som bruges til at genkende dig, når du bevæger dig rundt på vores hjemmeside. Vi bruger e-mærkets cookiescript til at finde ud af, hvorvidt du i forvejen er blevet informeret om hjemmesidens brug af cookies.

Præference- cookies

Disse cookies bruges til at sikre den optimale brugeroplevelse på hjemmesiden. For eksempel til visning af Youtube-film på business.emaerket.dk. I den forbindelse bruger Youtube bl.a. cookies til at registrere, hvilke videoer der vises og hvor meget af filmen du har set.

Drifts- og optimeringscookies

Disse cookies anvendes til driften af hjemmesiden. I den forbindelse bruger vi blandt andet Google Analytics for at analysere, hvordan vores brugere anvender hjemmesiden. De oplysninger som cookien indsamler om din brug af business.emaerket.dk sendes til og gemmes på Googles servere. Derudover sætter vores chat-funktion cookies, som gør at brugeroplevelsen på chatten er optimeret.

Marketing – anonym tracking på tværs af hjemmesider

Disse cookies anvendes til at følge brugere på tværs af deres besøg på flere hjemmesider. Oplysningerne gør det muligt at vise brugeren relevant marketing indhold. Business.emaerket.dk benytter pt. ikke disse cookies.

Persondatapolitik (medlemmer)

Persondatapolitik for medlemmer

For at der kan indgås aftale med e-mærket, har vi brug for følgende oplysninger:

  • URL på webshop
  • CVR-nr.
  • Antal ansatte
  • Virksomhedens juridiske navn
  • Selskabsform (ved personligt ejet selskab, navnet på ejeren)
  • Adresse
  • Postnr. og by
  • Tlf. nr.
  • E-mailadresse til fakturering
  • Etableringsår
  • Kontaktpersons navn
  • Kontaktpersons e-mailadresse
  • Kontaktpersons tlf. nr. (direkte eller mobil)

En del af oplysningerne stammer fra CVR-registreret og fra de oplysninger som oplyses i forbindelse med oprettelse af medlemskab hos e-mærket.

Vi registrerer og videregiver ovenstående data for at kunne levere den ydelse, der er forbundet med medlemsskab af e-mærket. Oplysningerne registreres hos e-handelsfonden og opbevares i løbende kundeforhold. Når medlemsskabet ophører og samtlige udeståender er afviklet, opbevares oplysningerne i yderligere 5 år i henhold til bogføringslovens regler. Dog kan oplysningerne gemmes i op til 10 år af hensyn til særlige retskrav eksempelvis i forbindelse med forældelsesfristen i inkassosager.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Hvilke oplysninger videregiver vi og hvorfor?

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige hos e-mærket er e-handelsfonden.

Enkeltpersoner ansat hos den erhvervsdrivende har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger der behandles om den pågældende.
Menes oplysningerne at være unøjagtige, kan man have ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette persondata, hvis vi bliver bedt om det. Det kan f.eks. være hvis data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Hvis man mener, at persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen kan man skrive til os på: support@emaerket.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K
www.datatilsynet.dk

Persondatapolitik (samarbejdspartnere)

Persondatapolitik for samarbejdspartnere

For at der kan indgås aftale om samarbejde med e-mærket, har vi brug for følgende oplysninger:

  • URL
  • CVR-nr.
  • Virksomhedens juridiske navn
  • Selskabsform (ved personligt ejet selskab, navnet på ejeren)
  • Adresse
  • Postnr. og by
  • Tlf. nr.
  • E-mailadresse
  • Etableringsår
  • Kontaktpersons navn
  • Kontaktpersons e-mailadresse
  • Kontaktpersons tlf. nr. (direkte eller mobil)

Vi registrerer og videregiver disse oplysninger, i det omfang det er nødvendigt for at kunne håndtere samarbejdet. Oplysningerne registreres hos e-handelsfonden og opbevares i løbende aftaleforhold. Når samarbejdet ophører, opbevares oplysningerne i yderligere 5 år, hvorefter personoplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige hos e-mærket er e-handelsfonden.

Enkeltpersoner ansat hos den erhvervsdrivende har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger der behandles om den pågældende.
Menes oplysningerne at være unøjagtige, kan man have ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette persondata, hvis vi bliver bedt om det. Det kan f.eks. være hvis data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Hvis man mener, at persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen kan man skrive til os på: support@emaerket.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K
www.datatilsynet.dk

Se vores persondatapolitikker for forbrugere og kunder der anmelder kunde-/fragtscore her.